Prenumerera på inlägg via RSS:

Sommarlov med sorg

Det har redan gått en termin på yogan och i måndags var det sista gången den här terminen. Från att ha haft väldigt förutfattade meningar om yogan – där jag trodde att yoga inte var något för mig – har jag gått till någon som är yogafrälst och som ser fram emot varje tillfälle. När det av någon anledning – till exempel skidsemestern eller att ledaren varit på kurs -har gått två veckor mellan gångerna, har hela kroppen skrikit efter yogan.

Yogan har låtit min hjärna vila, medan kroppen arbetat. Jag har fått en bättre hållning och i flera dagar efter ett yogapass känner jag hur ryggen rätar upp sig och jag hör ledarens ord ”hjärtat strävar uppåt”. Att min migrän minskat tackar jag yogan och ansiktszonterapin för.

Vår ledare är fantastiskt duktig på att vara ödmjuk samtidigt som hon får oss att göra rörelser som jag trodde var fysiskt omöjliga. Steg för steg visar hon hur man gör, vad man ska tänka på och får mig (oss) att klara mer och mer.

Jag är otroligt glad att jag inte riktigt förstod att jag ”anmälde” mig till en yogakurs, när jag utan att tänka, tackade ja till att testa yoga. Jag trodde ju att det bara handlade om ett tillfälle. Inland är det bra att inte veta vad man ger sig in i.

  1. Jag har provat poweryoga en gång viket var alldeles superjobbigt med min övervikt. Dessutom kostade det 1 360 kr per termin. Hutlöst! Har du bra tips och råd när det gäller hunger/sug kvällstid?
    Kram fr sö Dalsland

    Svara

    • Hej Jeanette!
      Som jag har förstått det finns det visst väääääligt många olika yogavarianter. Vår ledare har sagt vad vår yogaform heter, men jag har glömt bort det. När jag började var alla nybörjare i gruppen och vi har stegvis utökat svårighetsnivån. Jag tror att jag har haft väldigt tur som råkat hamna i en grupp och hos en ledare som passar mig.
      Eftersom yogan minskat min migrän ser jag det som en investering. Jag behöver inte alls äta mina tabletter lika ofta. Tabletterna hjälper för det mesta, men ungefär två gånger per år måste jag stanna hemma från jobbet på grund av migränen. Om jag inte behöver det är kursavgiften nästan betald.
      Om du håller utkik i bloggen under närmaste veckan ska jag försöka skriva ett blogginlägg om mina tips för att försöka undvika hunger och framförallt sug. Tack för uppslaget. Du får gärna komma med fler frågor/önskemål/förslag.
      Kram från Östergötland

      Svara

    • Jeanette, jag har inte glömt din önskan och mitt löfte. Jag lovar fortfarande att dela med mig av hur jag försöker hålla suget borta, men jag törs inte längre ge löfte om när det kommer.

      Kram

      Svara

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>